FANDOM

Hermione-Granger-hermione-granger-31305591-940-1368

Hermiona Jean Weasley(z d. Granger, ur. 19 września 1979 r.) — czarownica mugolskiego pochodzenia. Przyjaciółka Harry'ego Pottera i Ronalda Weasleya. Uczennica Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie w latach 1991-1997, gdzie została przydzielona do Gryffindoru

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Hermiona Jean Granger urodziła się w rodzinie mugoli. Zaczęła uczyć się różnych prostych zaklęć i czytać wiele książek.

1991-1992 Edytuj

Harry'ego i Rona poznała w pociągu do Hogwartu. Podczas pierwszego roku pomogła chłopcom odnaleźć Kamień Filozoficzny i rozwiązać tajemnicę Nicolasa Flamela.

Podczas Ceremonii przydziału została mieszkanką Gryffindoru. 

1992-1993 Edytuj

Rok później przyczyniła się do uratowania Ginny Weasley i zabicia bazyliszka grasującego w Komnacie Tajemnic. Stworzyła Eliksir Wielosokowy, przez który Harry i Ron zamienili się w kolegów Dracona Malfoya - Vincenta Crabbe'a i Gregory'ego Goyle'a. Później została spetryfikowana przez bazyliszka, lecz została wyleczona przez wywar mandagor.

1993-1994 Edytuj

Hermiona

Podczas trzeciego roku nauki razem z Harrym i Ronem dowiedzieli się prawdy o Syriuszu Blacku, który nie był seryjnym mordercą jak zakładano, tylko ojcem chrzestnym Harry'ego.

Zakupiła kuguchara, którego nazwała Krzywołap.

1994 - 1995 Edytuj

W czwartym roku pomogła Harry'emu zdobyć puchar Turnieju Trójmagicznego. Pojawiła się na Balu Bożonarodzeniowym z Wiktorem Krumem, a pod koniec książki chłopak zaprosił ją na wakacje do Bułgarii. Podczas drugiego zadania była zakładniczką, a uratować miał ją właśnie on. Odkryła także, że reporterka Proroka Codziennego, Rita Skeeter jest niezarejestrowanym animagiem zamieniającym się w żuka.

1995-1996 Edytuj

Następny rok, był rokiem, w którym Hermiona dołączyła do Gwardii Dumbledore'a i razem z innymi członkami tej organizacji doprowadziła do klęski Lorda Voldemorta w Bitwie w Departamencie Tajemnic.

Poszukiwanie horkruksów Edytuj

Z9953878Q,emma-watson-jako-hermiona-granger

W szóstym roku postanowiła pomóc Harry'emu w ostatecznym zabiciu Voldemorta, a rok później rozpoczęło się poszukiwania horkruksów, a Harry go zabił podczas Drugiej Bitwy o Hogwart.

Późniejsze życie Edytuj

Dziewiętnaście lat później Hermiona wyszła za mąż za Rona Weasleya i urodziła mu dwójkę dzieci, które nazwali Hugo i Rose. Oboje odziedziczyły magiczne zdolności.