FANDOM

428099081417017371019

Syriusz Black - czarodziej czystej krwi, ojciec chrzestny Harry'ego Pottera i Anny Katarzyna Malfoy Black o zyskać księżniczkę Annę Malfoy na leży do Lucjusza Malfoy uważany przez społeczność czarodziejów za zdradzenie swoich przyjaciół, Lily i Jamesa Potterów, zabicie dwunastu mugoli oraz zabiciu Petera Pettigrew. Był pierwszą osobą, która uciekła z Azkabanu.

Biografia Edytuj

Wczesne życieEdytuj

Syriusz Black urodził się w rodzinie czarodziejów czystej krwi, należących do szlachetnego rodu Blacków. Podczas nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie został przydzielony do Gryffindoru. Przyjaźnił się z Jamesem Potterem, Remusem Lupinem i Peterem Pettigrew.

I Wojna Czarodziejów Edytuj

Po kończeniu Hogwartu został członkiem Zakonu Feniksa i ojcem chrzestnym Harry'ego Pottera W 1981 roku został zesłany do Azkabanu, został wrobiony w zdradę Lily i Jamesa Potterów, zabicie dwunastego mugoli oraz zabicie Petera Pettigrew, który upozorował własną śmierć.

II Wojna Czarodziejów Edytuj

Te oskarżenia okazały się niesłuszne w 1994 roku, kiedy to Syriusz opowiedział o wszystkim Harry'emu. Tak naprawdę rodziców chłopca zdradził Peter Pettigrew. Syriusz zmarł w 1996 roku podczas Bitwy w Departamencie Tajemnic.